Followers

Bahagia dan Ujian Hati

Assalamualaikum
Semalam ada berita mengkhabarkan bahawa hari jumaat bersamaan 29 Jun keputusan untuk semester dipercepatkan . Dari pukul 3.30 saya dah buka ecitie tapi malangnya hanya keputusan lulus dan gagal sahaja yang keluar , aduh mnguji keimanan betul cik siti ini selepas hampir berpuluh kali asyik jari menekan tetikus ..
Tepat jam 6.30 petang kembali setia menghadap cik siti , dan Alhamdullilah ..
biarpun saya bukan lah pelajar terpilih untuk menjadi ahli dekan , tapi pointer saya naik dari sebelum ni . Makanya senyuman kali ini lebih manis dari senyuman yang lepas .




...................................................................................................................................................................

Minggu ini entah apa yang menganggu , Iman rapuh sangat , baru diuji terus mengalah ..
Aku bencikan rasa ini , rasa ini yang menyemai baja kotor kepada aku sehingga aku membuahkan buah yang buruk kepada Tuan Bumi ini ... Banyaknya syaitoon nirrojim yang bergayut cuba melalaikan aku ..

Sukar digambarkan hati ketika ini
bila mana
hati kuat mengatakan 'ya' kepada dia
Ya Allah , tolong lah pimpin kan aku
Jangan kau sesat kan aku
Cinta aku pada Mu belum kukuh apatah lagi kalau aku mencintai dia
Pudarkan lah rasa ini yang terpendam di lubuk hati ni
dan
Pulihkan kembali setelah aku memperbaiki cinta ku pada Mu
 

Truly , im sick inside




No comments: