Followers

Sentap

Assalamualaikum






Cuma tersentap dan tersentuh dengan kata - kata dari seorang sahabat ni ,
 bukan takat tersentap dan tersentuh tapi buat peringatan unttuk diri ini jugak . InsyaAllah
 Dan bagi saya , kata kata dia sangat mungkin menyedarkan hati perempuan perempuan dekat luar sana untuk lebih menjaga maruah or else . Ye lah , kita kan perempuan . Bak kata kawan saya , semua ni lelaki ni ada udang disebalik mee . Walau baik mana pun lelaki tu depan korang , belakang pun dia kutuk macam macam. That my experience laa . so , with this statement mungkin kita perlu berubah supaya lelaki tak de lah pandang kita macam YARKKK !!! oke ?

 Sebenarnya ,saya start follow dia since dari zamman myspace lagi . Then , berlanjutan sampai fb then tiba-tiba terjumpa link dia punya blog . Dia antara blogger  Cepat !! tekang sini .   yang saya sangat nantikan nukilan dari dia sampaikan saya selalu spread dekat kawan kawan supaya baca blog dari dia , Serius ! Kadang - kadang tergerak hati saya nak suruh dia jadi penulis untuk buku 'Sinergi' , sebab penyampaian dia  superohsem . 

 Sebab apa saya suka sangat baca blog dia Sebab , reading his entry make me realise something that i can define it tapi yang pasti setiap kali baca blog dia , saya sendiri tergerak nak berubah ke arah yang positif , positif dan lebih positif . Cara penyampaian pun sangat ringkas tapi bermakna , sangat menepati citarasa orang muda macam saya yang sangat lalai ni . Dan isu yang dikupaskan bersesuaian dengan permasalahan kita sekarang . Ringkas , Bernas dan Berisi . Kadang - kadang entry dari dia buatkan saya rasa ,
 'ohh , aku macam tu aa , malunya '
 'aah , kaann betullah tu '
 Sebabnya kebanyakkan entry dia berdasarkan pandangan seorang lelaki , bab bab sound pun boleh tahan pedas jugak lah , sampai saya yang makan cili ni pun terasa .

Bagi saya dia sangat hebat ! Dia mampu menyentuh hati hati yang kering menjadi subur dengan islam .


 

No comments: