Followers

Rindu zaman hingusan

Assalamualaikum
Cuti tinggal sebulan lebih lagi ! wuhaaa , bukan sebab cuti nak habis tapi sebab kenapa lama lagi cuti nak habis .. very pathetic story .

Sekarang ni saya rasa rumah saya sekarang ni macam gloomy habis , yela dulu merata tempat ada je adik , tak ruang tamu dalam bilik , tak dalam bilik depan tv tak ada dalam bilik mesti tengah berangan bajet macam duduk oversea padahal duduk tidur depan peti ais dekat dapur .

Tapi sekarang ,
aduhh sedih sangat .. kadang kadang tv kat rumah tu tak bukak pun , kalau dulu , dua biji tv tu memang tak cukup laa .. sampai bergaduh menangis teresak esak sebab tak boleh tengok tv .. selalu nya yang menangis tu mestila saya kan , tak dak geng nak lawan dengan askar askar semua tu ..

Sekarang bila dia org duduk asrama baru tahu rindu , baru rasa tak nak gaduh gaduh macam dulu ,
sekarang nak bergaduh bertumbuk macam tu pun dah ada limit , dulu mana ada , kaki atas bahu kot bajet tengah practice taekwando ,
rindu nak balik zaman kecik kecik ...
main sama sama , gaduh ramai ramai , makan nasi lemak kongsi tiga orang ,
Dulu kalau beli gula gula paket besar mesti kira dulu pastu bahagi 6 , sorang dapat berapa , siapa dapat gula gula lebih memang semua adik beradik tak puas hati la sbb tak adil dapat lebih

Tapi sekarang , tak heran dah .. tak de dah konsep nak bahagi 6 orang ni ..

Kalau dulu tengok bola saya je yang kena hentam sebab bola tak masuk gol saya je overexcited jerit lebih lebih , pernah sekali tengok bola dkt kedai dengan diorang , tiba tiba saya jerit padahal tak gol pun , semua tengok .. pastu mula aa diorang cakap "koya ajak kak yah tengok bola" ..
Tapi sekarang , kesian ayah saya tengok euro sorang sorang ..

Kalau dulu adik yang bongsu mintak susu selalu cakap kat dia " dah dah lah minum susu , menyusahkan kak yah je kena buat utk awok"..
Tapi dulu dengan sekarang lain , Makin hari makin sunyi , sedihh .. Saya sebagai kakak pun rasa sunyi bila adik adik tak balik rumah ni kan mak ayah saya ..

Rasa nak je pergi balik zaman lampau , bila saat kitaorg ramai ramai duduk dalam bilik mok duduk atas katil sampai berborak borak dengan mak ...berharap sangat , tapi apakan daya angan angan mat jenin je ..
.....................................................................................




Dalam tengah fikir pasal satu pertubuhan yang saya join dalam 2 bulan yang lepas akhirnya dapat jawapan , ingatkan borang permohonan saya hilang sebab tak dapat apa apa call pun dari pihak PEMBINA . tapi tadi dapat text dari Kak Radhiah , Bahagia sangat . Sampai sanggup segera topup pergi korek tabung adik nak balas text Kak Radhiah punya pasal  .
.................................................................................


Tiba tiba saya jatuh hati dengan dia yang subuh berjemaah , hoping so he will be my Imam dan he also shows a positive sign tapi lupakan itu semua rahsia Allah .

No comments: