Followers

Hajat

Assalamualaikum

 Dulu kan saya ada tulis pasal hajat saya nak pakai tudung labuh . cepatt . tekang sini  dan hari saya dah tunaikan hajat tu .  Hajat tercapai , Alhamdullilah tapi saya bukanlah sebaik apa yang saya pakai cuma sedang memperbaiki diri . Doakan saya istiqamah . Sebenarnya saya pun takut untuk take this way , macam macam saya fikir , takut tak boleh buat ni tak boleh buat tu . takut saya , Tapi bila bukak tafsir Surah Annur, takkan saya nak ingkar cakap Allah pasal aurat ,


"Tidak ada tuhan selain Dia , maka mengapa kamu berpaling dari menyembahNya? "

 Siapa lagi yang aku harus bersandar selain Allah , believe Allah  dan saya percaya sebenarnya saya banyak sangat fikir dan semua tu syaitan punya kerja , banyak sangat bergayut dengan telinga saya . Dan terbuka hati bila baca blog sahabat lama , geng surau waktu bulan puasa masa kecik kecik dulu , dia bakal jadi doktor In Shaa Allah . Iktibar dari baca blog dia , dia bertudung labuh tapi still boleh aktif macam biasa , so apa salahnya kan cuba perlahan lahan  . oh lupa !  nama dia  Hummaira




..........................................................................................................................................................

Tadi ada junior saya dia unfriends dengan saya . Saya checked balik setengah jam lepas tu dah block saya . Wah wah , terkejut saya . Kesnya sebab dia ada ciri ciri untuk berdakwah tapi cara dia menyampai tu sangat kasar dan memerli berlebih lebihan dan saya rasa macam  , ohh no no no , ni tak elok .. sebab Allah dah berfirman dalam Surah Al-Nahl . Jadi sebagai hamba Allah , why not spread kan ayat cinta dari Allah ni dan saya rasa saya kena bertanggung jawab untuk untuk menegurnya , saya takut nanti dekat sana nanti Allah soal saya " Kenapa kamu tidak saling membantu nasihat menasihati mereka  yang seagama dengan kamu , kenapa ! " .


"Serulah manusia kepada jalan Tuhanmu dengan cara yang bijaksana dan dengan tutur kata yang baik" 
Terkilan dengan junior tu sebenarnya , sebab dia cuba untuk mengubah seseorang dengan harapan orang sekeliling nya dapat apa yang cuba dia sampaikan tapi diri dia sendiri tak nak dengar nasihat orang lain . Doh macam mano tu ? takpelah , dakwah memang takkan jumpa fullstop pun .




No comments: