Followers

Dugaan

Assalamualaikum .
First sekali nak cakap Alhamdullilah ..
syukur sangat dengan apa yang Allah bagi sekarang ..
rasa bahagia sangat sebab Dia dah makbulkan doa saya .

Untuk tiga minggu berturut turut ,
asyik jatuh , jatuh dan terus terjatuh ..
Setiap malam saya naik katil pukul 9 malam tapi mata tak boleh lelap sampailah jam 3 mata baru boleh tertutup sebabnya banyak benda yang menganggu emosi saya ,
Selama tiga minggu saya menangis ,
Saya hilang kekuatan .
Hari hari saya seperti cuka tanpa gula ,
tapi saya tahu Allah tengah duga saya , sebab dia nak bagi saya sesuatu . Jadi saya kena kuat!
Saya terima dugaan itu seadanya apa yang ada kerana setiap apa pun yang terjadi pasti ada hikmah yang tersembunyi.

Alhamdullilah , sebab
first sekali sebab  hubungan saya dengan hamba Allah ni dah semakin pulih ,
kedua , result semester 2 saya pass semua subjek , walaupun result pointer belum keluar tapi saya yakin , In Shaa Allah , mungkin lebih baik , Ameen .
Ketiga sebab saya dah dapat kerja sebagai cikgu tadika .
Waktu tengah jatuh , saya doa semua ni dengan Allah ,   and He replies me !

Dalam perjalanan hidup ini kita mesti terus berjalan namun sesekali kita harus berhenti untuk muhasabah diri sebelum terus meneruskan perjalanan hidup ini. Semoga menjadi ingatan bersama kerana saya juga hambaNya yang masih mencari sesuatu di antara waktu.

Bak kata Surah AlAnkabut " Cubaan itu adalah ukuran bagi sempurna atau tidaknya iman seseorang "




No comments: