Followers

'sempatkah aku ramadhan ?

Assalamualaikum
 Apa khabar iman hari ni ?
 Hari ni saya nak cakap pasal 'sempatkah aku ramadhan ?' 
 Saya berharap sangat this Ramadhan saya sempat berpuasa , beribadat , bersahur , dan paling unik makan kurma bila bukak puasa sbb bulan - bulan lain tak de pun kita amalkan kann .. berharap sangat dapat berRamadhan kali ni sbb rindu sangat nak solat terawih , nak solat jemaah berimam . Lama sangat tak solat berimam , biasa lah alasan yang sama , busy assignment . Padahal tak de lah busy sangat sebenarnya pun , bergosip dengan kawan sampai pukul 12 tak rasa pun lama nya , tapi kalau nak turun pergi surau tu , 
aduhh ya Allah . lemah nya kaki ni . 
Jadi , bilakah kekuatan sebenar kita datang untuk sujud berjemaah kepadanya ? 
Adakah saya sempat untuk beribadat kepada Nya nanti , sempat kah aku ? 
Yang pasti Mati itu pasti , InsyaAllah , kita semua ke alam sana nanti .

Cepatlah Ramadhan , saya mahu berRamadhan dengan keluarga , sahabat2  ..
Kita sama - sama bersaing dapatkan pahala ya kawan .

No comments: