Followers

Tap Tap




Hentian Pekeliling ,
Pertama kali bertemu Kak Arni dan sekarang berfikir ,
bilakah aku akan bersamanya lagi 



Tap tap ,
Terlalu berat memori semulajadi ini menampung segala riang tawa dan airmata semalam .
Yang mungkin kini , aku panggilkan kenangan .
Tap tap ,
Satu per satu kenangan semalam datang .
Dari berbaju putih berkain hitam hinggalah berbaju putih berkain biru .
Dan kini , aku gah berdiri sebagai mahasiswi .
Tap tap ,
Kejap dia datang bawa si dia ,
Kejap lagi dia datang bawa pula si dia yang lain ..
Ahh , terlalu ramai manusia aku kenal .
Hitam , Pendek ,  Putih , Berkaca mata , Sepet , Bulat , Legam , Berjanggut , Tinggi , Keding ,Beruban ,
Semua ada ..
Tapi ,
Hadirnya cume seketika .
Saat bersua rasa terlalu lama
Namun jika saat ini aku toleh ..
Ahhh , cuma sebentar aku kenal mereka .
Bagai sedetik aku rasa sekarang .
Teringat senyum mereka , Hilai tawa mereka , Jenaka mereka . Semua tentang mereka ..
Sungguh masa mencemburui aku bersama mereka .
Tap tap ,
Mungkin selepas ini mereka yang sering menghiasi pahit manis hidup ini akan pergi .
Pergi dan mungkin sedekad lagi baru bersua .
Mungkin saat itu , masing masing dengan perihal masing .

Datangnya mereka sesaat dan perginya pula sesaat .
Dan aku bakal merindui mereka semua .


12122012
Lot 17/1444 , Chengal Lempong .










No comments: