Followers

Semester 3


Alhamdullilah , The sky's pretty, the sounds of the late birds trying to catch up with their early friends. This serenity is all it takes to realize His blessing are oh so beautiful. Alhamdulillah we are still breathing air into out lungs, our hearts are still in rhythm and we can cherish all this beauty

Alhamdulliah , Semester 3 telah berlalu dan takkan pernah kembali lagi ,
Biarkan yang manis menjadi pengajaran , yang pahit dijadikan iktibar untuk terus berpijak di bumi pinjamanNya ini . Dan meneruskan cita cita untuk menjadi seorang jurutera dalam bidang yang saya salah ambik .. true story . Tak kesah lah  salah ke , apa ke ..Allah dah tetapkan jalan aku disini . In Syaa Allah , Ada rezeki aku disini . Ameen .

So , here is the conclusion of all the experiment and experienced all along semester 3 in 2012

Study 
Mostly , aku tak faham apa aku belajar apa sem .. Cehh , tipu je . Microelectronics dengan Electric Circuit  je pun . And forever , electronics be my sahabat baik ! Dan tahun ni lah aku merasa biziwik tu macam mana . Sesungguhnya semester 3 itu sungguh mengajar aku tak tidur malam , percayalah !




Electronics Wave


Friendship 
Banyak sangat konflik antara batch mates ni. Konflik diantara masalah kemanusian yang hanya tahu sikap tidak berpuas hati . Dan Twitter menjadi tempat luahkan amarah yg dipersetankan oleh setan laknatullah ! Sampai kan phone ni kalau Install twitter tiba tiba jadi space low , Tengok , Phone pun tahu  Twitter is actually is not a good thing . Dan Alhamdulillah , dikurniakan kawan kawan yang sangat tabah memekakan telinga dari tohmahan tohmahan yang diterima  dan mengdeactivekan twitter adalah jalan paling selamat dari terus melihat sandiwara sandiwara cleopatra itu semua . Dan ujian yang diberikan itu bukanlah sia sia sahaja , Belajar sesuatu dari situ . Be  positive ! Panjang sepuluh page kalau sentuh bab sahabat ni . Takpe lah , nak tulis jugak . Lagipun , tak dak sapa pun baca blog ni kan ... Thank to Allah ,

  •  Kurniakan saya Akhwat dari Uia yang sangat sangat penyayang . Salah satu dari wishlist saya tercapai 
  • Kurniakan kawan yang comel , baik , pending dan saling mengingati diri ini , Baby & Amira 
  • Kurniakan saya kawan yang boleh buat rectum saya pecah dan gelak tak ingat sesape dah , Kak Ainaa & Yasarah . 
Kak Ainaa 


Baby 

Yasarah 

Amira & Yasarah 


No more Baem after this 


Tinggal kenangan ;(

Kak Nur dan sepupu . *Rindu anak anak Mak cu . 

Relationship 
Hidup single, tiada couple sangat tenang, sangat happy. Mungkin dan kadang-kadang rasa lonely  tapi Allah kan ada , family, Yasarah , Kak Ainaa , Kak Dhiah , Baby , Kak Nur , Kawan kawan ... then , apa lagi . Belum tiba saat untuk saya serius menjaga hati orang lain lagi sedangkan ukhuwah dan hati sekeliling saya belum cukup terjaga lagi .


"Usah gusar jika belum berpunya,..Usah risau jika belum dipetik sesiapa..Yakinlah dengan qada' & qadar Allah"



Result 
Basah mulut ucap syukur  walaupun result full belum keluar  . Alhamdulillah , Maintain lagi walaupun lari sikit  daripada yang diinginkan dan diidamkan . *Rezeki bukan setakat pointer 4 rata je .. Bersyukurlah dan redha dengan ketentuanNya . He plans something for you , Sarah . SURPRISE !!


Random 
Banyak sangat hajat hajat dah tercapai sem ini . Banyak belajar untuk lebih matang , matang dan matang . Saya kuat untuk bertudung labuh , the best feel ever . Ada kakak kakak halaqah yang ohsem ! Kawan yang kuat dan sentiasa positif , terutama si gelabah ayam Kak Nur .  Yeah , Semester 4 will come less than 1 month  dan tahun hadapan adalah tahun akhir dibumi British sebagai pelajar diploma . Sobsobsob , sedih  dan gugup cause i only thinking who will be my partner for my Engineering Design's subject and also as my Final Year Project Partner . Walaweeh , Aku cuba berharap , ada jejaka yang tak hensem dan hebat gilaaa macam Mcgyver datang dan ,

"Sarah , will you be my partner for this project " - Mr Mcgyver 
Ohhh , nak nak nak nak nak ! - Gadis 

Haraplah kan . Haha .. dan setelahh melalui semester 2 dan semester 3 , i've through a lot of experienced . Ditikam kawan . Jangan cepat  judge orang . Jangan jadi insan yang terlalu sensitif terhadap perkara sia sia dan berlapang dada lah dengan segalanya .  Allah ada .

Saya disini mengharapkan semester 4 adalah semester untuk saya perform sebaik baiknya . Terus mengingati antara satu sama lain and say no to waste weekend . Semoga Ukhuwah saya dan kawan kawan sekeliling bertambah tambah rapat . Tahun akhir , Aku mahukan berjuta kenangan untuk aku kenang bila aku tua dan tak akan menyesal dengan apa yang aku telah buat . Berikan aku kekuatan Ya Rabb untuk aku terus istiqamah bercita cita untuk menjadi seorang jurutera suatu hari nanti . Ameen .



Dan matangkah aku setelah sekian lama menghirup udara percuma ini ?
Aku masih cuba ..
Yuhh , Sarah !


Semestinya rindukan nak tengok langit dari sini ,
dengar tazkirah tak payah turun surau dan azan subuh jelas disini .



Doktor Mesin , Sekejap lagi .
Ameen 


Jalan Masih Panjang  
 Ir Siti Sarah  , si mata kuyu 
Semestinya rindukan mereka , 
Semester 3



No comments: