Followers

Angah

Do read this , Siblings By Baby

Dia cakap yang anak kedua ni Pelik .. hurmmmmm ! Mangaku diri aku begitu
 lalu dengan penuh jitu dan rajin nya jari  saya meng'google' ..   

Yeahhaa ,
 Kajian mendapati ibu bapa di seluruh dunia berhadapan dengan The Second Child Syndrome atau Sindrom anak kedua . Peh , anak no 3 ada ke sindrom ni ? Takde kann ..

Dan Ciri ciri diaa

  • Tak Pandai Pujuk  
Ye , Saya mengaku . Aku adalah salah seorang dari manusia yang mngalami masalah untuk pujuk memujuk orang . Seserius nya , aku cakap . Macam kayu je kalau bab pujuk ni . Kalaau exam sah dah FO (Failed &out ) nih


  • Setia
Ohh , sweetnyaa *buat suara annoying orange .. Oke , Seriusly aku setia . Kat Mak Ayah , abang , adiks , hehe .. but the truth is , saya contact lagi dengan kawan kawan yang tak sampai 2 minggu pun saya kenal dia . Alhamdulillah , Baru melepas rindu dengan mereka minggu lepas . Eh , Kira setia ke tu ? Tak pernah ada , so macam mana nak sukat aku setia ke dak kan . Sebab mostly apa yang saya baca semua kaitkan  setia dengan cintan cintun . Takpelah , aku setia dengan islam lebih 19 tahun dah . Alhamdulillah . Cukup Setia ! kan ?


  • Pemaaf & Caring
Tuuuuuuttt , Datang sini dan berkawanlah dengan saya .Then , You will know who am I .



  • Anak manja ibu  
Ohh No , sebab ramai lagi adik yang kat bawah ni lebih manja dengan Mok . Kakak kan , kena lahhh berkorban untuk adik .. uuweeeekkkkkkkkss


  • Hitam / Putih 
Mengikut apa yang dibaca . Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam hitamlah  , kalau putih putihlah . Degil tak boleh toleransi . Tapi sebenarnya , saya ni macam lalang . Tak de pendirian . Contoh  , Dari rumah cakap nak beli susu coklat , Tapi sampai 7E nampak susu putih . Ambik masa selama 5 minit berdiri dihadapan peti ais tu semata mata untuk menguraikan permasalah dalam otak ni . Last last decided ambik susuk putih . Balik rumah , minum susu . Ahhhh , menyesal gilaa tak beli susu coklat padahal dah lama mengidam . See ? 


  • Tak Terima Arahan 
Yup , Aku suka buat kerja aku . Aku memang payah nak terima arahan . Contoh , 

Jam 9 :
Yah , jemur baju , Sapu rumah , Basuh tandas ... yada yada yada . 
Pukul 10 :
Baru nak jemur baju .. 
See ?

  • Suka Membuli Adik Lebih Muda
Mungkin dengan Mail aku boleh buli buli . Tapi yang lain tu kuat macam John senna , Muka aje failed . wakkka . Kalau yag lain , In syaa Allah , Di umur 19 tahun ni aku mampu lagi menangis sebab dibuli . 

  • Berdikari 
Agakla .. Walaupun aku sorang je perempuan dalam adik beradik ni tapi aku rasa aku sorang je yang pandai nak pergi bandar naik public transport . Ye lahh , Kawan kawan aku kan orang biasa biasa je kan . 



Tapi kekuatan anak kelompok tengah ini ialah mereka boleh berada dalam pelbagai situasi kerana suasana telah mendidiknya untuk menyesuaikan diri . Malah melalui kajian yang diadakan menunjukkan ramai anak kedua ini lebih berjaya kerana sikap mereka yang fleksibel . 

Sikap berdikari dan kedegilan yang ada dalam diri mereka semenjak kecil dibawa sehingga memasuki alam pekerjaan menjadi faktor kepada kejayaan mereka . 

.............................................................
Dari pandangan mata kasar aku , Yelahh dulu aku minat dengan Psikologi So memang aku ada buat survey pasal kelahiran mengikut urutan ni . 

So anak kedua ni bagi aku , 

  • Dia seorang yang pendiam . 
  • Kadang manusia paling happy . Suka buat jokes walaupun kadang nampak dia tu macam seorang yang pendiam .
  • Pemendam . 
  • Sensitif dalam adik beradik , 
  • Selalu menyendiri . 
  • Seorang yang peliks . 
  • Berdikari . 
  • Kadang dalam family dia lagi berguna dari yang sulong . Bukanlah yang sulung tu tak berguna langsung, tapi the second child ni dia ada kelebihan nya sendiri. 
  • Pemalu berhadapan dengan khalayak yang baru dikenali dan boleh jadi manusia paling ramah kalau sekelilingnya adalah orang yang dikenali . 


Sensitif , Kuat menangis , Kedekut , Garang macam singa , Tak dengar cakap ,
Sombong , Bongkak - Itu semua aku . 



Si singa Betina , 
Ir Siti Sarah 
Hujan lebat , 25 dec 2012

3 comments:

ireminisces said...

Proper Way To Sit While Eating

Nor Azizah said...

sarah xdelah peliks sangt but special..heee

Saracielo said...

semua orang ada specialnya zizah . Cara bersin pun dah menhunjukkan kita ni special . Kau ada bersin bunyi macam nak runtuh hostel .. Hhahaha