Followers

Syria

Assalamualaikum ,

Salam Ramadhan semua , 
Andai nyawa esok masih ada aku bersyukur kerana masih diberi nikmat Ramadhan untuk hari yang ke 4 .
In Shaa Allah ..

Senanya ada rasa terkilan sikit , bukan sikit tapi banyak .. ececeh ..
Sebenarnya pasal saudara seIslam di  Palestin , Syria , Myammar , Thailand .

Jujur , entah apa yang saya rasa puasa kali ni bila masuk waktu berbuka je tengok lauk terhidang selalu sangat teringat dekat saudara saya dekat sana
Apa agaknya diorang makan eh ?
Sempat tak diorang nak makan ?
Ada makanan tak diorang tu ?
Ada tak kurma sebiji atas tapak tapak mereka ?
atau cukup ke jumlah family datang berbuka hari ini . ?

sedih sangat ..

Mereka dekat sana bermatian matian tegakkan islam , tapi kitaa kat sini .. ahh , sedih sedih sedih ... tak sanggup nak bandingkan iman pemuda di sana dengan iman pemuda di sini .

Kenapa dunia tak pandang jahat nya tentera tentera tu . Kenapa ?

Kenapa negara negara islam hanya pandang semata pandang . Kenapa ?

Tengok video tentera tentera tu tembak sedara islam saya dekat sana macam main tembak tembak burung je

Saya sedih !

Sempat tak diorang solat terawih dengan tenang berimamkan alunan alquran yang mengkhusyukkan ?

Kalau pagi tadi , si anak dapat tengok muka ayah dia , boleh pasti ke malam nanti dia jumpa ayah dia balik ?

Macam mana pulak dengan naluri kasih sayang dari seorang ibu . Andai , tiba tiba mendapat perkhabaran bahawa si suami dan si anak di tanam hidup hidup oleh tentera basyar ?

Entah , saya rasa macam sedih sangat sebab saya tak nampak apa apa tanda positif untuk islam itu menang .
Kenapa islam selalu ditindas ?

Pernah dengar pasal KONY2012  ? hah , cepat klik ! Tengok video tu memang buat kita rasa sedar masalah pasal kezaliman di Uganda . Serius cakap sebelum tengok video saya langsung tak tahu pasal uganda , sudan dan sebagainya . Tapi video ni memang buat saya rasa , kan bagus kalau semua saudara islam macam ni .

Tapi dari sudut pandangan sisi saya , saya merasakan KONY2012 ini sebenarnya cuma mengalihkan pandangan kita terhadap keprihatinan  kita terhadap umat islam . Hebatnya yahudi ! tapii saya tak cakap apa yang diorang buat tu tak mulia . Memang lah tersangat mulia dan kita sepatutnya contohi cara kerja mereka .

Jom tengok ni . Dan jangan lupa pray for them 




...........................................................................................................................


Saya pernah tengok satu video pasal seorang sedara saya ni kena tanam hidup hidup oleh tentera basyar si anjing ! Tak dapat nak bayangkan macam mana rasa saat sedang enak menghirup udara tiba tiba tanah yang kotor melemaskan pernafasan ini . Macam mana dia dekat dalam tu ? Bila dia akan pergi dengan tenang .. sedihh . tak dapat nak bayangkan macam mana ..

 In Shaa Allah , Jannah sedang menanti ..

.........................................................................

Jangan lupa lepas solat doakan mereka , mereka menantikan doa dari kita . 

Bertahanlah saudara ku 





No comments: