Followers

Sendiri lagi

Sekali lagi Allah duga aku dengan dugaan yang sama
Seperti siaran ulangan
Tika dugaan itu datang ,
fikiran aku sibuk mencari dengan siapakah harus aku mengadu ,
siapakah yang mahu mendengar cerita ku yang cukup panjang ini ,
siapakah yang aku percaya untu menceritakan hal ini ,
dan siapakah yang paling hebat dalam memberi nasihat .
Puas aku berfikir ,
ternyata tiada siapa 
Ku simpan sahaja rasa ini
Sampai suatu saat ,
mendung hati ku tidak tertahan
Berat yang amat  aku rasakan
Lalu laju airmata turun ke pipi
Aku sendirian .
Entah bila akan kutemu si pendengar setia ku
Jauh di sudut hari ,
aku ingin punya kakak buat tempat bermanja ,
aku ingin punya adik tempat meluahkan rasa .
Namun aku sedar ,
ianya hanya angan angan semata .
Aku terfikir ,
sampai bila harus aku tahan rasa ini
Mungkin rasa rasa selama ini akan ku pendam hingga akhir nyawa aku .
Aku sedih .
Aku sendiri lagi kali ini bersama sama dengan sudut gelap itu ,
Aku nampak cahaya , namun aku bukan segagah gagah aku untuk menggapainya .






                                                              
                                                         I don't have anyone to talk to and i want a big hug from someone


 
Please take the sadness  away

No comments: