Followers

Perempuan

Assalamualaikum ,

"Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya"  

Pernah nampak tak quotes macam ni dekat fb ? Kadang kadang rasa menyemak pun ada .. Tapi yang paling saya perasan kebanyakaan 'quotes' yang muncul dalam 'newsfeeds' saya semua nya berkaitan perempuan . Salah satunya macam yang kat atas tu .
Pada pandangan saya insan yang kerdil , berjiwa kecik dan bertubuh sasa ini , sebenarnya 'quotes' semua tu haya menunjukkan kelemahan seorang perempuan .. 
Yes! kelemahan seorang perempuan .. sebab apa ? sebab nampak sangat perempuan ini cepat termakan dengan kata kata manis , nampak sangat yang perempuan ni sukakan pujian . Tahu tak , Lemah la kita macam tu , org baru ayat sikit kita mati mati percaya . oh not nice . Tak heran la kalau sekarang ramai perempuan kena lari ke Indon .
Kadang kadang 'quotes' yang terpampang untuk perempuan tu pun kadang kadang saya rasa ,
 "ohhh , perempuan bukan macam ni " ,
 tak pun 
"aku tak rasa pun macam apa yang korang tulis ni " ....
 atau mungkin khilaf datang dari aku sendiri yang tak menjiwai watak seorang perempuan ? .. haha 

Maruah paling atas bagi seorang perempuan 
.............................................. 

"Seorang lelaki adalah manusia yang akan menanggung sendiri kesedihannya & tidak akan menyusahkan ahli keluarganya "  

Tiba tiba terniat nak buka diari waktu tingkatan 3 dulu , dan terjumpa 'quote' kat atas ni ..Untuk 'quote'ni saya sediri mengakui bahawa 'quote' ni ada betulnya , This is a men ! kental .. dan inilah yang terjadi dalam family saya , jarang dengar lelaki mengadu sedih sedih dekat mok .. mungkin salah satu faktor saya jadi diri saya sekarang . Mungkin ?


Tercedok sedikit emosi hari ini 

No comments: