Followers

Projek Nasi Bungkus #2

Hari yang indah
Senyuman pertama

Hulurkan salam ukhwah kita

Aku tak kenal mereka ,
Mereka tak kenal aku .
Sama sama baru .
Hai , we'olls Kenders !
Tapi mesra .

PASUM
USIM
MSU
UIA
IIMU


Bakal doktor ?
Bakal Pharmacist ?
Bakal Lawyer ?
Bakal Engineer ?

Semuaaaaaa ada !

Semoga kita dilandasan yang betul .

Pagi lagi ,
Dimulakan usrah kecil .
Membicarakan turun naik iman untuk orang seperti aku .

Syukur masih diberi peluang 'belajar' hari ini .
Belajar untuk syukur mungkin ?
Laju air mata turun ,
Tak sanggup tengok mereka laju menerpa bungkusan putih kami .
Lalu ditarik getah ,
Dengan gelojoh menyuapkan segumpal nasi ke mulut mereka.
Yang mungkin sudah seminggu tak menyentuh makan ruji itu
Mungkin dua minggu .
Mungkin juga sebulan .

"Pak cik tinggal mana ?"
"Home" ,
Sambil tangan menunjuk ke arah lorong gelap dipenuhi tikus mondok .
Keluh ..

Ada yang terima ,
Ada yang menolak .
Ada yang sedang makan di tong sampah .


Dari aku ,
Mungkin tak beribu cerita yang aku mampu aku sampaikan
Kerana aku , dicampakkan di kawasan berhadapan sogo .
Homeless mana lah yang duduk dihadapan sana .

Namun ,
Aku tersentuh .
Anak masih di paha
Meminta minta .
Untuk hidup .
Mungkin ?


........................................................


Alhamdulillah , satu satu hajat dalam diri ini tercapai 
Isu Palestine selasa lalu 
Hari ini ,mendekati orang gelandangan  . 
Mungkin esok , cuba mendekati mereka yang betul betul homeless ; di tengah malam kota raya


Syukur dengan yang atas
Aku masih beselipar jepun ke tandas 
Ke hulu ke hilir dengan kasut yang dah hampir berlubang di bawah 
Ke kelas dengan kasut hitam cap Gaint Batu Caves . 

Syukur .




Learn to be grateful as what we are 
















Photo Credit to , Me & Kender Zul...(Lupa nama ) 

..........................................

Congratulations to Weekenders Club , K , Bro Hisyam , Nazihah , Pasum dan semuaaa .. 






Pusing pusing Masjid Jamek jumpa orang yang sama je .. 





















Sarahh . 



2 comments:

.::EleenaB::. said...

mashaAllah. semoga Allah memberkati kamu semua :') terharu!

Saracielo said...

Hai , eleena . Semoga amalan kita kita semua diterima . ((: