Followers

Aku merasa begitu




Bismillah ...

Aku masih gagah luaran
dalaman ?
Jatuh rebah ..
Kadang tak kuat
Tak sekuat harimau menerkam mangsa nya .
Aku selemah semut tepian gula prai putih
Lenyek dek tangan manusia ..

Seminggu di sana ,
Perit , sakit aku sahaja rasa ..
Aku istimewa aku kira
Allah bagi aku rasa itu
Walau jasad ini derita


Seminggu di sana ,
Biru , putih , kuning , merah kapsul aku telan .
Tiga kali sehari ..
Aku telan .
Lama kesannya baru aku rasa ,
Makin banyak aku telan ,
Aku rasa aku makin pelupa
Kapsul moden penuh tipu daya dadah .


Seminggu di sana ,
Hampir sahaja menyarungkan baju hijau itu
Hampir sahaja  aku merebahkan diri ,
merelakan si dia berkot putih mencucuk penenang
Aku relaa .

Seminggu di sana ,
Usai fisio , pergerakan aku terbatas .
Mereka tak nampak .
Tapi aku rasa ..
Aku yang sukar bergerak
Kau tak rasa .
Kau tak nampak .

Seminggu sana ..
Aku putus harapan .
Hanya satu penyelesaian
Tapi ,
Aku tolak itu .
Aku takut

Luar aku tampak kacak bergaya
Tapi dalam ini tak segagah kau

Aku cerita 1000 hikayat pun ,
Aku tahu ..
Tiada siapa percaya cerita aku .
Aku tahu ..


..........................................................

Bukan aku minta 
Bukan aku merayu 
Bukan aku memilih 
Bersyukurlah dengan apa yang kau ada 


.....................

Dunia ini ada dua jalan . 
Satu jalan gelap 
Satu jalan cerah
Suluhkan lah mereka yang berada di jalan gelap 
Hulurkan lah mereka lampu suluh , 
Bukan padamkan lagi cahaya lilin mereka 

Aku terasa begitu 

.................................






Cuma kecewa, 
Sarah 






No comments: