Followers

Cerita Mereka , Hal Kita


Cerita Semalam ; Heart Of Palestine .

Aku manusia biasa tanpa apa apa yang istimewa .
Tangan , kaki , mata , semua lengkap di dunia .
Sempurna . Itu istimewanya aku

Semalam ,
Aku masih diberi peluang untuk berjumpa dengan si dia , Salima Habibi . errr err , bukan kali pertama , tapi untuk kali ke-3 .

Untuk kali yang ke 3,
Aku mendengar cerita Palestine dari mulut dia
Untuk kali ke 3 ,
Telinga ini disuap cerita yang sama .
Untuk kali ke 3,
Aku tak pernah bosan
Dan
Untuk kali ketiga ini ,
Air mata tak pernah tak jatuh mendengar cerita yang sama itu .


Dia menyampaikan dialog yang sama ,
Dengan cara yang sama ,

Cerita tentang pemuda Palestine yang kudung , yang tak bermata , yang tak punya apa apa kudrat tetapi masih gagah tersenyumm .

"Saya sayang kaki saya "
"Saya sayang mak saya " 
"Saya sayang adik adik saya " 
"Saya sayang ayah saya " 
Tapi...
"Sayang saya pada Allah lebih dari segala galanya ...

Dan...

Dimanakah tempat yang paling indah selain SYURGA untuk saya  hantar mak ayah saya , adik beradik saya , anggota badan saya "

"Saya tak perlu risau dengan kehilangan ini , kerana semua sedang bergembira di syurga ,

KAMU YANG PERLU RISAU , KERANA ANGGOTA BADAN KAMU MASIH SEMPURNA DI DUNIA INI "

wuwuuww , jatuh lagi air mata ni ..

Terus rasa diri tak istimewa ..


*****************************

Sedih tatkala mata aku tertacap pada satu baris ayat ni ,

‘Keamanan akan tercapai apabila Palestine mengiktiraf hak kewujudan Israel ‘

Dunia kejam !


*****************************

Someday , there will be peace Palestine  With no sniper guard towers , no water restriction ,  no pain and no more hatred .
Palestine is going to be free .
Soon ,
Very soon
&
The bad people will go down !

***************************
Semalam ,
Dia peluk erat , kuat , kemas , dan berbisik ..
 
" In Syaa Allah , kamu ke sana nanti "


******************************************


PALESTINE HAL KITA


















Done with Aqsa Syarif , Aman Palestine , Skali Organization , & Leadership Club 
Akhirnya , tercapai impian aku . 





.................................

Tangan terketar ketar , 
Dada berombak ombak , 
Aku catit details aku 
Aku berdoa , 
Izinkan aku menjejak kaki aku ke sana 


Cuma berharap , 
Suatu hari 
Mak Ayah aku sanggup hantar kami ,
seponser kami ke sana .. 
Aku berdoa begitu . 










Sarah Bahrudin 

3 comments:

NafasKehidupann said...

kat mana ni awak? ape nama fb awak ye? :)

NafasKehidupann said...

:)

Saracielo said...

, dekat UniKl - Bmi . Hihii . Sarah bahrudin ainishahirrah , Saya ada add awak hari tuu ((: