Followers

Berbeza Gerabak !

Disini aku jumpa dia
Senyuman bertukar
Bicara melalui corong corong halus
Aku menjelajah segala yang ada
Kulit putih melepaknya
Hitam pekat rambutnya
Tajam mata yang redup

Dia bercerita . bercerita dan bercerita
Berbicara bahagia dunia dia

Aku tiada cetusan marah
tapi aku gagal expresikan bahagia itu
Padan muka kau !

Luar ini penuh bunga bunga
Sebaris gigi menenangkan siapa saja
Tapi dalam ini
Bisa mati yang melihat nanah nanah busuk berdarah

Aku dan dia berbeza
Berlainan gerabak
Berlainan tiket

Berlainan 'kusyen'
Aku keras kerikil
Dia empuk awangan

Kau manusia capal mahal
Aku cuma manusia capal jamban busuk !

Kita berbeza

Teruskan bercerita
Biarkan aku mendengar
Dan biarlah aku tertusuk duri duri halus itu





Aku capal jamban , 
Sarah Bahrudin 
Mini Auditarium , UIAM
20 januari 2013

No comments: