Followers

17/1

Hari ini tujuh belas satu
teeenet teeeneneett ..
Logam hitam berbunyi bunyi ..
Lambat !
Tinggal semua , tuala dicapai
Aku masih disini

Tujuh belas satu
Pagi ini aku pandang 'tenang' di atas sana .
Hati ini terbang
Rindu ini membungkam
dan aku masih disini

Dulu ,
Angan aku
Tujuh belas satu adalah mimpi pasti .
Angan ku ke sana .
Sanaa,
Jauh maksiat dunia .

Anganku ,
Berjubah putih bersama keluarga tercinta
Jejakkan kaki ini ke sana ..

Dan realitinya ...
Hari ini
Tujuh belas satu ..

Pagi lagi kaki ini berjalan ke kuliah
Pahi lagi aku menghadam terms biomedical
Pagi lagi aku tersengeh bangun lambat ..

urrgghhhh.

Tapi dalam ini ,
Aku angankan aku terbang ke sana
Ke Tanah Haram

Namun ,
Telah tercatit tujuh belas satu bukan rezeki aku ke sana .
Ada hikmah Dia menahan rasa rindu ini .



Tenang lah wahai hati , 
SarahBahrudin . 

No comments: