Followers

18 - 20 Januari

Senanya , banyak cerita tergantung nak cerita . Pasal Induction Week UniKL-BMI . Tapi entah lahhh . Malas malas malas sangat nak tulis . Sebab cerita dia panjang dan malas nak taip .. Tehhhhhe .

18-20 Januari 2013

Tarikh ni aku pergi UIAM Gombak fasi untuk program lepasan spm . Seronok seronok seronok ! Ya Allah bertuah sangat lah aku rasa sebab dapat ramai jumpaa engineer yang hebat hebat balik dari oversea
Yelahh , aku kan dari dulu gila mereka mereka yang balik oversea . Dengki ahhh dengan mereka . 
Semua balik kerja hebat hebat . Geologist laa , Process Engineer la , .. Fuh ,Tangan atas dahi bila tengok diorang ni .  Tergugat rasa . Jauh sangat dengan aku ni ..

Dan , ada satu peristiwa ni aku tak boleh lupa ... 
Macam ni . Aku pergi UIA hari jumaat . Jam 630 petang . Aku sampai dalam area jam 640 petang. Aku tak tahu nak pergi mana . So aku decided duduk dalam masjid dulu . Lepas tu , aku nampak al-quran aku capai . Seperti biasa aku selalunya capai al-quran dari Mekah . Al quran dari Mekah yang hadiah dari kerajaan Mekah selalunya warna hijau lumut . Dari dulu sampai sekarang aku memang serasi baca al quran dari Mekah je . Kalau bagi al quran yang besar beli kat Mydin tu aku rasa tak syokk baca . Then , aku cakap sorang sorang ..

"Nak baca surah apa eh ? "
"Eh hari ini hari jumaat la , Kahfi baru baca separuh  . Baca Kahfi je la"

Memandang surah Kahfi sangat la panjang , jadi aku dah baca hari khamis tu tapi separuh je . Tak habis .. 
Aku duduk . Letak beg . Buka al-quran .. 

Taraaaaaaaaa .. 

Aku buka al-quran tu . Ya Allah , betul betul  page 293 . Surah Kahfi . 

Jadi terus sambung baca . 
Dan lagi hebat nya Allah ni ,
Dia ingatkan balik part mana aku stop hari tu . 

Ya Allah .. Best ! Best ! Best ! 





Skill menulis macam sampah , 
Sarah 

No comments: