Followers

Kicau Burung Biru

Kicau Burung Biru atau lebih senang Twitter .

Yup , saya adalah salah seorang pengguna bagi laman sosial itu . Dulu buat saja saja  kononnya nak tukar mood dari fb ke twitter sbb ramai je cakap twitter lagi best dari fb .

"twitter best doe dari fb , buat aa" - Kata si Panjang kepada saya .

Tapi , bila dah ada  Burung Biru dan dok twett je , Senanya , Twitter tak best doe ..

Tak tahu nak cakap apa ,

But , i can really feel something is wrong , and i dont feel right about it .

Sebabnya , kadang yang privacy pun macam wajib nak kena tweet .

" sakit perut nak berak"

"aku tak puas hati dengan lecturer ni"

"ntah apa yang nenek tu ajar kat depan "


Contohnya , tak puasa pada bulan puasa sebab kedatangan haid  .Aaahh , malu lahh  cerita kita tak puasa dekat orang . Kadang saya yang perempuan ni pun malu nak baca tau dan tak tahu kalau lelaki baca macam mana perasaan diorang . kan ?

Perasaaan malu itu sikit demi sedikit makin terhakis dalam diri manusia .


Kadang dengan Twitter saya nampak manusia hipokrit . Makin hipokrit. Sungguh hipokrit !
Buat twett sentap sentap , yang kasi kawan sebelah terasa habis tapi bila jumpa empat mata boleh pulak wat lek je , macam tak de apa yang berlaku .Dan tak kurang jugak , Twitter ni boleh buat kawan baik pun gaduh .Nak tweet konon dalam alam maya engkau lah manusia balik baik , tak buat salah , saya lah teraniaya . Tapi kenyataan nya awak lah paling busuk !


Ajak jumpa untuk selesaikan masalah , awak cabut dulu. Come on la .. Hidup ini bukan sekadar Tweet dan kau cepat berpuas hati dengan apa yang kau Tweet kan . AIHH , NO NO . CETEK BETUL AKAL AWAK ! *sungguh saya emosi


Kadang aku melihat Twitter ini sebagai medium untuk manusia terus mengeluh , mengeluh , dan mengeluh !
dan sampai bila remaja islam ingin bangkit jika keluhan menjadi makanan dalam kehidupan harian .

Cukup lah ada Fb yang sudah banyak mencuri masa dunia saya . Makin banyak dunia alam maya makin payah nak jaga apa yang patut dijaga .



I Think I Not Ready Yet To Be A Part Of Them 







1 comment:

ireminisces said...

Asalamu alaikum.

JazakAllah khair for your time.

Take Care.

p.s Have you heard of Hajj Qiraan.