Followers

panadol




panadol . oke malam tadi saya telan 3 biji panadol . 1st panadol jam 8.30 malam . ya allah sakit gila kepala . tak tahan sangat-sangat . nak-nak belah kiri .
oke , saya sangat-sangat tak suka telan penadol . saya memang selalu avoid dari makan panadol .kalau sakit macam mana pun still tak nak telan panadol . panadol kan bahaya . boleh mandul kot . saya nak mengandung eh . hehe .

dulu masa induction week dekat UNIKL . saya kenal dengan sorang ni . perempuan .dan time tu kami sama-sama period . tiba-tiba dia makan panadol yang warna pink tu 2 bijik sekali . saya marah dia . saya kata bahaya dan waktu tu dia tak sengugut pun . dia selamba jawab .

''aku makan sebab period, dah terbiasa , lantak aku lahh '' .

emh . malas dah lahh nak tegur . orang cakap bahaya tak caya .





oke .sambung balik . tak sampai pukul 10 malam saya telan lagi 2 biji panadol . sebab memang kepala ni sakit sangat-sangat . dan dengan harapan dapan tidur cepat dan sakit kepala dapat reda sikit dan harap-harap bangun pagi tak terasa sakit kepala . TAPI pukul 12 lebih sakit tak jugak reda . tidur pun tak boleh .ingat nak baca al-mulk sebelum tidur tapi sebab kan nak pecah kepala ni rasa jadi terbatal niat tu dan hanya zikir-zikir ringan mengiringi tidur malam tadi .

dan alhamdullilah bangun pagi , tak rasa dah pening-pening .

bangun terus mandi tak sempat jamah sarapan terus pergi bandar .

dari perjalanan balik lagi terasa nak muntah je .rasa badan tak sedap je .
balik rumah cabut tudung tak sempat sampai dalam tandas reus termuntah dengan banyak-banyak nya . tapi sakit kepala tetap jugak mengeras dekat kepala sebelah kini ni . aduihh .
sabar ja lahh ..

lepas solat zohor , mintak doa moga ringankan sakit kepala ni .
dan alhamdullilah . sakit dah berkurangan .

dan sebab tu boleh post entry ni .hehe


*Dalam satu waktu, Rasulullah menjenguk Salman al-Fahrisi yang tengah berbaring sakit. Rasulullah bersabda.“Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.”

No comments: