Followers

mok saya pesan



tadi mok bercakap dengan saya dan saya tahu apa yang mok bagitahu kat saya ni sebagai peringatan untuk saya jika mok dalam kesakitan .

nak jadikan cerita ada mak sedara saya ni tiba-tiba je masuk wad ,koma , masuk icu dan kaki dipotong dari atas lutut .tragikkan ?

dari boleh berjalan tiba-tiba terpaksa berkerusi roda .dari boleh pergi toilet sendiri tiba-tiba bibik yang uruskan segalanya . sayu saya rasa dan tersedar yang hidup ni senang je ke atas dan senag ke bawah ke bawah bila-bila masa .

mak sedara saya tu kira nya dah teramat lama duduk dekat hospital mungkin lebih dari 4 bulan .

dulu waktu jaga nenek dekat hospital , mok saya selalu berkeras suruh nenek saya solat kadang -kadang saya rasa tu satu paksaan tapi akhirnya saya sedar yang solat tak semestinya dalam keadaan sihat atau sedar sebab solat ada banyak cara .darikaedah berbaring . duduk .dengan mata malahan boleh jugak solat dengan hati .





dan tadi mak saya cakap dekat saya ..

''kalau lahh nanti mok jadi macam cikwee(maksedara saya) , tiba-tiba je sakit ,masuk hospital ke, tolonglahh pastikan mok sembahyang , tu je mok nak jaga ''

saya sangat kagum dengan mok saya .

No comments: