Followers

Allahu Qaribun Minni

Allahu qaribun minni
Allahu qaribun minni

Setelah beberapa minggu berlalu , memperjuangkan apa yang patut dijuangkan untuk memastikan pointer semester ini baik dan lebih baik dari sebelumnya . Penat lelahnya , usah dikira .
Tiga hari berturut turut terpaksa mengerah mata ini supaya jangan tidur . Waktu tidur pun disingkat kan , dari jam 4 pagi dan bangun pada jam 6.30 pagi . Kadang terpaksa melatihkan diri untuk minum nescafe supaya mata jangan cepat kuyu . Yelahh , aku bukan lah penggemar tegar nescafe dan aku bukanlah seorang insan yang boleh stay up malam malam buat kerja sampai 4 ke 5 pagi . Namun  , aku ajarkan diri aku untuk membiasakan nya , ingat lagi kata kata Kak Nor  ,

  " Kita yang menentukan hidup atau hidup yang menentukan kita "

 Kata kata untuk aku kuat untuk tak tidur malam ..(;

Khamis , 1 Nov 

3 menda yang harus aku siapkan pada tarikh yang sama .
*Mock job interview
*Written test Mandarin
*Run program depan sir Ismail

Nervous tu memang tak boleh nak sorok . Macam korek hidung je kan menda alah tu  , tapi ... hanya aku yang tahu ...


Allahu qaribun minni ..
Allah sentiasa dekat denganku

Mock job interview , sumpah scary . Memandang kan aku bukanlah power sangat nak cakap omputih macam Emma Watson , duduk dalam kelas siap hafal skrip lagi . Sampailah satu saat ,  aku teringat kata kata Fadil Arsyad ..


"Bila anda minat dan perform , Everything go smoothly especially when u're gonna face the interviewer . U're gonna gain lost of confident because u do know u want it , and u will give ur all to achieve it ! "

Yes , because i know what my passion is so i know what should i do .
Setelah sorang sorang keluar dari bilik , masing masing bawak balik cerita tak enak ..
Macam macam kena tanya , paling menakutkan bila ada yang dapat soalan Final Year Project (FYP)
...gilaaa!!
aku langsung tak study  pasal fyp ..
Dalam hati doa sangat sangat supaya tak kena madam yang garang garang . Dalam hato doa banyak banyak supaya madam tak tanya pelik pelik ..
Dan Alhamdulillah , Allah dengar doa dari hati kecil ini . 
Akhirnya , aku dapat madam yang langsung tak tanya pasal FYP  . Atau pasal technical . Madam more focus toward medical industry . Alhamdulliah , saya dapat jawab semua dangan yakin sebab saya tahu , i have my own passion toward engineering industry .

The most kelakar part bila madam bertanyakan pasal Industrial Training (INTRA) , dengan muka penuh gagah perkasa aku jawab ,


" Before this , i was doing my Intra at BP Chemical ... teeettttt "

Terang tangg tangg , aku sebut chemical , tak ke madam hairan sedangkan aku adalah seorang pelajar dari jurusan medikal electronik .. hahha..

Sungguh aku nak gelak waktu tu , yelah .. Nak buat macam mano , mmg aku lebih  suka explore bidang oil & gas berbanding medikal elecronik.

.....................................................................................................................................

Alhamdullilah , setiap doa aku hari itu , Allah makbulkan .
Written test boleh jawab dan Sir Ismail busy , so kena run program dalam kelas je .. Fuhh --'


No comments: