Followers

Earth Hour Paling Tak Best

Hari ini Isnin . 
Aku janji nak studi Medical Instrumentation , Signal & Imaging System start malam semalam
Tapi , 
Senanya aku lebih suka & berminat nak studi result PRU . 
Ahh , aku sedihh sangat . 
Rip Democracy la . 
Tiba tiba boleh buat sambutan Earth Hour la . 
Ahhh , aku sedih .
Kerana Malaysia di ambang kemiskinan , 
Sehinggakan mentol lampu berkualiti tak mampu dibeli .  
Harus selepas ini , 
PRU 14 masukkan manisfesto untuk bekalkan lampu berkualiti tinggi . 
Ahh , Gimana saat genting letrik boleh terputussss ! 

Oh , politik dan aku . 
Maaf , aku bukan remaja biasa yang nonton TV3 .
Bukan remaja biasa yang dibiasakan dengan newspaper Metro , Utusan .. 
Selamat .
Dari kecik ayah dah ajar berpolitik . 
Bukan benci membenci , 
Tapi ajar aku mencari yang benar 
Maaf , 
Aku melihat politik dengan serius dari aku kecil lagi . 
Aku tak tipu . 

Maaf , 
Ada ketika seorang PM aku . 
"Ambui , Sarah & Politik "

Maaf , 
Aku cuma ingin membuka mata kalian 

Arghhhh , 
5 tahun yang panjang lagi aku rasa . 
Nak beli telur ayam pun mahal . 
Taugeh 50 sen pun ciput je dapat . 
Berat nak studi . 


Ada orang kata , 
"Buat apa nak kecoh kecoh pasal politik , tak cukup umur lagi kan "

Wei , 
Aku bukan budak darjah 6 
Dua puluh tahun dah . 
Dah boleh kahwin . 

Aku cuma mahu Malaysia yang penuh majlis ilmu yang penuh barokah . 
Takut je , 
Nak sara diri sendiri pun terkial kial . 


Sebabkan aku tak tahu nak studi apa MISIS ni , 
Boleh tak  , nak blankout kan rumah Sir , 
Andd , yeaahhh !!! 
Aku dapat A++ MISIS . 



No comments: