Followers

Just A Random ; Cuti Semester 4


Cukup seminggu cuti semester 4 berlalu , Masih lagi berbaki dalam 3 bulan 2 minggu ? Mungkin laa , Sebab aku kira congak je ni . Kali ni cuti semester di panjang kan sampai bulan 9 . Sangat lama kot . Selalunya Julai dah masuk tapi UniKL tukar sistem dan seperti biasa we're the 93's selalu jadi mangsa bila sistem ditukar . Makanya , diploma aku lambat lagi habis . Should be , hujung tahun aku dah habis studi dan hujung tahun nya aku praktikal . Tapi la ni , aku terpaksa praktikal lambat sikit . Mungkin dalam bulan 7 baru aku habis studi . Aku kira congak je ni .

So , aku sekarang tengah tunggu reply dari pengetua SMK kat area rumah ni . Sebab aku ada apply kerja untuk cikgu ganti kata sana . Then , lepas aku hantar resume kat sana , aku dapat call dari numb pejabat  , 09-536xxxx . Dan ternyata ianya dari SMK tersebut . Tapi malangnya , aku tak angkat sebab tak dengar . So , aku tunggu  dan tunggu sekarang dengan harapan ,  He will call me back ! 

Tapi , 
Bukan rezeki aku kot . 

Dan ,
Memang  dah confirm aku akan dapat kerja di Tadika Pasti yang aku dah mengajar before ni . Tapi , 
aku agak kurang berminat untuk mengajar kat situ sebab kan sistem yang aku kurang enak dan tak sebati dengan diri aku . Bukan aku tak suka budak budak but  I have my own reason to avoid from that place . 
REJECT !

Then 
Aku kena cari lagi kerja . 

4 Days ago , 
Got a call from Cik Ta ; Jiran aku 
Dia ada cakap ada kerja kosong di kilang bawah syarikat husband dia. 
Opkos la aku nak , 
Sebab memang niat aku nak kerja kilang , 
Maksudnya , something yang boleh bagi added value pada diri aku dan jurusan yang aku sedang ambik .
Maksudnya , kerja yang related to Engineering 
Tapi , 
Awal awal aku dah dapat agak 
Mok mana bagi sebab kerja shift 
Again , 
REJECT !


Last week , 
Aku ternampak iklan for Teacher dekat tadika . 
Basic gaji , 
Hurrmmm ; Menawann
Tapi .. 
REJECT 
Sebab aku nak kerja yang lasak . 
Bukan mengajar tak lasak . 
Tapi ,
Kadang jadi cikgu ni macam tak sebati pulak dengan diri aku .


Dan konklusinya ,
Esok daftar kelas menjahit la gamaknya . 

No comments: