Followers

Masjid Tour 1

Assalamualaikum

Alhamdullilah . Hujung minggu ni saya sangat bahagia .
Alhamdulillah , Allah memudahkan urusan kami .
Alhamdullilah , seminggu dekat sini akhirnya saya rasa hampir dapat apa diri saya mahukan ..

Semingu dekat Bmi , hati ni selalu rasa kosong .
Menangis tanpa tujuan tak tahu kenapa .
Kadang kadang pandang dinding pun boleh menangis .
Hati rasa tak menentu
Sampailah , satu hari tu . Kak Radhiah ajak jumpa buat Tadabbur , Tadarus dan Tazkirah.
Alhamdulillah , dah jumpa geng usrah luar dari Bmi .

dan jumaat tu , kitaorang takda plan pun nak pergi mana mana .Cuma cakap dekat baby , yang hati ni rasa kosong tak tahu nak isi apa .
Jadi kami decided pergi Uia ,sebab saya tahu kalu  pergi Uia saya boleh lepas air mata ni laju laju sebab dekat sana je saya rasa islam tu wujud . Sebab bila tengok sisters kat sana ayu ayu pakai tudung labuh serius jauh berbeza dengan diri ini . Baru tahu kerdilnya diri ni .
Lepas dah buat reflection sana ,balik Bmi berbuka dan tiba tiba dapat Msg dari Mr Messi Baby . Dia cakap malam tu , Ustaz Don datang masjid belakang Bmi ni . Wow , Ustaz Don laa . Ruginya kalau tak pergi ..
Dalam keadaan last minit kitaorang bersiap dan pergi Masjid Zakaria pun pakai redah je  dengan tak de transport nya , dengan tak tahu ceramah tu akan habis pukul berapa kami cuma serahkan segalanya kpd Allah sebab saya tahu Allah akan bantu hambanya yang mencari cintanya .

dan kebetulan malam tu jugak Bmi ada buat Qiam tour dekat Masjid AsSyakirin , Sri Gombak .. Tapi kitaorang dah terlepas bas .. Jadi kami pun stay je lah dengar ustaz ceramah ..

dan ..disebabkan baby nak sangat pergi qiam tu .Maka Allah beri jalan dkt kami . Everything going very very smooth . Lepas ceramah , terjumpa Kak Biha . dan dia tanya .. Kitaorang tak pergi Qiam ke dan bla bla bla ..pastu kitaorang cakap la , tertinggal bas , nak balik Bmi dah lambat dan bla bla bla .. tiba tiba Kak Biha
offer,
'Jom la ikut kitaorang , kitaorang boleh ambik kereta kalau korang nak ikut '

dan apa lagi . laju kepala kami mengangguk tanda setuju .
Bahagia sangat hati ni bila dapat pergi dua dua .

see , Allah is the best planning ever..


No comments: