Followers

Mok



Tadi saya cerita dekat mok saya pasal kawan . Pasal dia dah biasa tak makan dari pagi sampai petang sebab parent busy kerja , kalau makan pun nasi bungkus je . Kawan saya cakap dia dah bosan makan nasi bungkus . kesian dia . then mak saya tanya ,
Mok : Macam mana hubungan dia dengan adik beradik dia .
Saya : Biasa biasa . tak rapat sangat
Mok : Dah banyak mok tengok , kalau mak dalam satu keluarga tu jarang masakkan untuk anak anak dia , hubungan kekeluargaan diorang tak rapat .
Oke , that true i think
Thanks Allah for give a mum that i called 'mok' . 
seronokk sebab dapat mok yang pandai memasak macam mak saya , 
seronok sebab dulu waktu sekolah , balik je rumah dah ada makanan atas meja 
seronok sebab balik je dari British hari tu mak cakap , 'mok dah lama tunggu awak balik sebab nak buat kek tiramisu lah , tart telur lah ' *tersentuh . 
seronok sebab idam je nak makan apa , my mum can cook kecuali spaghetti .
seronok sebab kalau cuti sekolah , setiap petang pizza , tart telur , moist cake , kek pelangi banyak lagi .. 

and

Thanks Allah for this gift and Alhamdullillah . hubungan saya dengan adik beradik saya sangat akrab mungkin resepi dari masakan dari air tangan seorang mak

Untuk nasihat untuk diri , kenalah pandai memasak cik sarah oi untuk kebahagian rumah tangga , and untuk anak anak yang sihat dan comel .Barulah berkeluarga sampai jannah ,

 InsyaAllah , one happy family full with Islam . Ameen .

2 comments:

Sara said...

yeah, its hard to have mom & dad yg both bkerja. so, for those yg her/his mom tu housewife, you should be grateful & janganlah hampakan your parents. for those yg mom yg bkerja, janganlah mbrontak. control yourself. must be a reason why your mom bkerja. senang cerita, kalau dah namanya anak, janganlah sakitkan apa lagi lukakan hati parents everything yg our parents buat, semuanya utk kbaikan anak2 :)

Saracielo said...

aah betul tu 'hara'
. that why org tulis entry ni . org takut org lupa diri . (: