Followers

ayah

Aku memerhati dan aku berfikir ,
Since duduk jauh , aku lebih banyak memerhati . memerhati betapa besarnya kasih sayang ayah terhadap anaknya . Aku sering melihat dari kaca mata ini , seorang ayah mengusap kepala anak perempuan nya dan terus mencium ubun ubun anaknya dengan penuh kasih sayang . terdetik di hati , pasti ayah aku juga pernah mngusup aku dengan cara sedemikian . tapi adakah aku akan megusup ayah aku sedemikian? Sekali lagi aku bermonolog dengan diri ku , melihat betapa besarnya pengorbanan yang ayah aku telah curahkan kepada kami ,dari dulu sajak aku lahir hingga kami matang sebegini , dia tidak pernah berkira mengikut kemahuan anak anaknya , tapi mungkinkah aku akan mengikut kemahuan nya bila saat dia tidak berdaya lagi ? insyaallah ,aku cuba menjadi anak yang tidak lupa siapa ayahnya , ameen

No comments: