Followers

Julai

Hai .

Salam Ramdhan Kareem

Apa maksud aku menaip malam ini
Ntah
Aku cuma rasa gatal mahu menaip
Meluah rasa sambil berkias kias


Aku dah pun baca blog sohabat sohabat yang dicintai
Terima kasih  andai tulisan itu ditintakan untuk diri ini
Aku malu dan masih mencari kekuatan bersama mu

Julai Dua Ribu Tiga Belas ,
Singkat sangat .
Seperti baru semalam berlalu Julai dua ribu dua belas .


Masih kemas bau bau kenangan Julai lepas

Hmm ,

Cukuplah setahun penghijrahan ini

Terlalu banyak aku belajar

Diterima
Dibuang
Semua aku rasa

Julai
Tiba tiba hati rindu pada kenangan lama
Terbuku rapat kenangan semalam
Lagu - lagu itu ,
Nasihat - nasihat itu ,
Jemputan untuk berbuka bersama ,
Melihat kau dari jauh ,
Seakan rapat
Namun ,
Hanyalah khayalan aku budak budak belum cukup matang


Biarlah semua berlalu .
Biar aku rasa .
Pedih terjatuh
Bangga bila di atas .

Mungkin kita tidak sehaluan


Dua malam teraweh yang ditemani bintang terang
Cukup syahdu bagi aku
Terlalu berat kepala ini
Saat kepala sujud di atas sejadah lusuh
Satu persatu memori memori Julai lepas berlari - lari keluar
Laju air mata mengalir seakan mencari sesuatu yang hilang


Aku tahu
Hati ini rindu semua itu


*Baru ada perasaan mahu menulis










No comments: