Followers

Husin & Akram

7.20 Pagi

Mentari ufuk timur muncul 
Berlari seperti biasa menggapai beg , stokin , handsock 
Sengaja biarkan tak terpakai dari rumah 

Sengaja biarkan begitu 
Sengaja bersusah payah sarung stokin dalam kereta 
Sengaja suka nak mengimbau nostalgia zaman sekolah 
Kena marah sebab stokin busuk 


Laluan kiri kanan sungguh sibuk 
Jauh berbeza dulu dulu 
Jauh sangat 
Makin hari makin ketat jalan kecil ini 
Berlambak logam bertayar bermaharajalela 


Laluan masih sama 
Tujuan cuma berbeza ; belajar -- mengajar 


Sampai destinasi !

Tanggal kasut 
Salam cikgu cikgu 

Terus kaki laju melangkah


"Husinnnnnnnn !! "


Dia datang peluk aku 
Kemas 
Ketat 
Tangan tak lepas baju aku 


Allahurabbi 

Ntah apa hati nak berkata 


Peluk Husin pagi pagi hari mesti rasa hilang masalah 
Mesti rasa tak nak berhenti mengajar 
Mesti rasa tenang 
Pasti !

Aura apa Husin pakai ?

Kadang tak jumpa sehari --aku rindu 
Tak peluk dia rasaa -- hilangg 
Tak main - main dengan dia rasa tak lengkap satu hari jadi cikgu 


Husin mulut manis 
Cikgu jatuh hati dengan awak ! 

Lepas peluk husin puas puass

Mata melilar cari Akram 

Tegur Akram -- Akram pemaluu 
 
Selalu lari kalau cikgu ajak borak 


Husin & Akram 
Dua dua buat aku tenang
Jujur cakap , 
Aku takut kehilangan mereka 


.................................



Husin

Akram
*Habib tengah usha awek kat belakang , gatai 



......................

" Cikgu Sarah jadi utomen max "
" Alaaaa , tak nakkk laaa "
"Takpeee , Husin jadi raksasaaaa "
"Tengokk , lampu cikgu sarah dah tak nyalaaaa , utomen kalah "





.

No comments: