Followers

Saya Pun Pernah Kecewa

Yes ! Saya akhirnya selesema dan batuk ! Memandangkan aku manusia payah sangat nak dapat batuk dan selesema , maka dengan tiba tiba dengan hadirnya batuk dan selesema ni aku rasa aku sangat rock dan bahagia  ! sebabnya  , suara akan jadi sengau sengau .. 

Tak nak cakap panjang , cuma nak share doa ni je kejap .. 


Saya dapat doa ni dari fb , then screenshot kan . Save

Pada awal Januari , awal tahun lagi . Dengan semangat azam baru , semua nya baru baru . Tiba tiba ada satu scene dalam hidup aku yang aku takkan lupa  kot dalam hidup ni . Diterima , ditolak , dan akhirnya , saya yang kecundang . For second time in my life , the same thing happened again .  

Tengah makan , dan tiba tiba dapat call something something .. Then , terus saya tak lalu nak makan . 
Nak menangis , tapi mak ayah ada kat depan . Nak cerita , tapii aku sendiri pun tak pernah cerita sekian sekian dengan parent aku .. 

Aku diam .. 

Aku berhenti makan .. 

Tarik nafas dalam .. 

Aku hilang rasa .. 

Patahhh ..

Jatuhhh ..

Marahh ... 

Aku bodoh lagi untuk kali kedua .. 

.............................................................

Dalam kereta .. 

Aku belek Hp , cari doa yang aku selalu screenshot kann .. 

Aku cuba lapangkan dada .. 

Bersangka baik dengan yang Atas .. 

Aku jumpa doa tu .. 

'Doa ketika hati resah gelisah ..' 

Aku baca 3 kali .. 

dan .. 

Aku pandang langit biru atas sana .. 

'Ya Allah , kau tenangkan lah aku setenang langit engkau ini Ya Allah . 

Nafas ditarik dalam dalam .. 

Hembus 

dan aku lapang . 

Lapang selapangnya .
dan 

Allah titiskan rasa sangka baik pada 'orang' tu .. 

.............................

Alhamdulillah , aku dan dia masih lagi baik . 
Tiada dendam walaupun dia bahagia dengan yang baru .. 

.............................................

Konklusinya , Doa itu sungguh menenangkan . Aku lepaskan tanpa dendam . Usai baca doa , saya tenang . Saya lupa masalah yang saya ada . 
Saya masih tersenyum walau parut yang ada itu dalam . 







Saya pun pernah kecewa , 
Siti Sarah 

No comments: