Followers

Kucai

Aku kenal kau -- Tak lama pun . 
5 tahun yang lepas

Tapi,
Sekolah dulu -- Aku tak pernah tegur kau 
Senyum pun tak pernah 

Tak pernah pun kenal kau .

***********************

Takdir mungkin 




Pertama kali aku tegur kau di saat kali pertama kita bertemu selepas 5 tahun  . 

"Eh , kau bukan ehem norkiah kan ?"

Waktu ni lewat malam kita touch down Kuantan 


Dan semalam , 
Aku terserempak lagi dengan kau  
Untuk destinasi yang sama- Kuantan 

Tapi aku pura pura tunduk . 
Pura pura tak nampak ,
Pura pura tak kenal . 

dan , 
Bagai telemovie kau dan aku  

Kita
Ditakdirkan satu bas , 
Kau terlewat naik bas 
Tergopoh gapah cari tempat duduk 

Aku nampak kau naik , 
Tapi sekali lagi aku pura pura tunduk 


Malangnya , 
Seat kau sebelah aku . 

dengan muka , teegopoh gapah , 
Kau cakap , 

Hai 

Aku balas , 

"Memang selalu balik ke apa ni , Asyik terserempak je "

Fuh , 
Takdirr weh takdir . 


Sungguh drama melayu kau 



Dan kita , 
Sama sama tak tahu nama masing masing 

"Eh , nama kau apa ? "

" Qusyairi  "

" Kau ? "

" Sarah "

" Aku ingat muka kau , Tapi tak pernah tahu nama  "








Kucai , May
Shah Alam - Kuantan 

No comments: