Followers

crying

perjalanan hidup ini baru bermula , ia masih jauh dan terlalu lama untuk sampai ke penghujungnya
>

seperti biasa duduk dalam bilik sorang-sorang suka nangis tengah malam sorang-sorang ,
kawan kiri kanan semua dah berubah , dari pakai tshirt lengan pendek sekarang dah pakai tudung bawal labuh . aku teringin sangat nak pakai tudung labuh . but i don't have enough strength to a positive point . ya allah , kuatkan lah diri ku ini .

dari tadi i'm keep google-ing tentang kisah orang yang berubah ke arah bertudung labuh . insaf sekejap . nangis sorang-sorang . ya allah banyak nya khilaf ku pada mu .

and tadi saya ada terbaca blog geng surau saya ,
HANIS MAISARAH - kami selalu pergi solat terawih sama - sama . oh ya allah . dia dah berubah . pakai tudung labuh kiut sangat . dulu dia sangat ganas , tapi kiut . tak sangka dia berubah awal dari saya . alhamdullillah .

EKA NADHIRAH - saya dah anggap dia macam kakak saya . dia pun dah berubah dari slow-slow . dari pakai bawal ke pashmina labuh-labuh . kemudian terus jilbab . saya menangis tengok dia berubah . Dia kekuatan saya . Sebab dia saya rajin turun berjemaah dekat surau . lepas solat je mesti saya menangis atas bahu dia . saya tak tahu kenapa tapi dengan buat macam tu saya rasa terlindung , tenang , dan rasa terlepas beban sebatu , dengan dia saya mampu cerita macam - macam . saya sedih dia faham . dia banyak bagi nasihat ,

KAK EU - Dia memang saya kagum dari sekolah menengah lagi . dia seorang yang sangat kiut . Dia bukanlah pemakai tudung labuh dari zaman sekolah lagi tapi berubah bila belajar di taylor's college . saya menangis hiba awal-awal dia pakai tudung labuh . saya terfikr betul hidayah itu milik allah . saya nak jadi macam kak eu .bila iman saya lemah , saya akan bukak blog kak eu ni muhasabah di sini  as my refreshment . dia buat saya bertambah kuat . thanks kak . u're my idol dalam diam . moga allah merahmati akak


 hanis maisarah

kak eushahida farizza raffar


istiqomah kan lah diri ku ini ya allah .berikanlah ku sedikit dari hidayah mu ya allah .

#menaip sambil airmata bergenang di mata . habis basah keyboard . 

No comments: